Mira tú qué coses, cielín. L’otru día los nietos, que quierense facer los modernos, lleváronme a un restaurante xaponés —que ya ves tú qué inventu— y allí pusieronme un plato que decíen que yera “shashimi”. Pues oye, eran filetes de pescao crudu, ensin sal, ensin aceite, ensin pan, ¡na de na! Yo pensé: “¿Y esto van a cobralo como si fuera una merluza del pinchu de Cudillero?”. Pero claro, una ye de mente abierta, comílo… y luego pensé: “Voy facer yo’l mio propiu shashimi, pero a lo asturianu, pa que tenga gracia y fundamento.”
Y asina nació el shashimi a la asturiana, un inventu que seguro que en Xapón nun entienden, pero que equí va ser un manxar de los güenos.
Ingredientes (pa 4 paisanos)
-
400 g de bonitu frescu del Cantábricu (bien limpín, ensin piel ni espines)
-
200 g de salazón de merluza o, si lo prefieres, un poco de quesu cabrales suave pa dar carácter
-
Un chorrín de aceite d’oliva virxen extra
-
Un pellizcu de sal gorda d’Avilés
-
1 mazana reineta asturiana, cortada en llinies fines
-
Un culín de sidra natural (pa marinar un poquitín el pescao)
-
Unes fueyes de perexil frescu, pa dar color
Elabórase asina
-
Cortar el pescao: como lo faen los xaponeses, en lonches fines, pero de bonitu del Cantábricu, que tien otra gracia.
-
Marinar col culín de sidra: pon les lonches nun plato y echa-yos un culín de sidra per enriba, un par de minutos namás, pa que cojan frescor y un puntín ácidu.
-
Añadir el carácter asturianu: en cuenta de wasabi, que pica como’l demonio, ponemos un cachín de cabrales suave nun rincón del plato, pa que cada ún se sirva al gustu.
-
Acompañamientu: unes llinies de mazana reineta al llau del pescao, que dan dulzura y casen que da gustu.
-
Toque final: aceite d’oliva virxen extra y un poco de sal gorda per enriba. Nin soja nin gaitas. Esto ye lo nueso.
Cómo sirvilo
Fríu, nun platu de madera, col bonitu reluciente, les mazanines al llau, el cabrales esperando na esquinina… y, per supuestu, un culín de sidra bien escanciáu, que ye la meyor compañía.
Y digo yo, mis amores: los xaponeses tendrán munchu arte pa los sos cuchillos, pero n’Asturies tamién sabemos reinventar lo que mos echen. Asina que, si quies impresionar a los tuyos, prepara esti shashimi a la asturiana. Seguro que los de Tokio, si lo pruebien, dexen los palillos y cogen el tenedor.
¡Hala, a la bona hora, cielinos! Que vos aproveche. Y ya sabéis: la próxima vegada que vos saquen un plato raro, pensái cómo lo faría una asturiana de pro.
—Vuesa güela Balbina, que cada día sale más na prensa y agora hasta’l pescaderu me diz: “¡Ahí vien la del shashimi asturianu!”