¡Ay, cielinos! Que hoy vos traigo una receta pa no tirar nada y quedar como una reina de los fogones. ¿Que vos sobraron lentejes d'ayer? ¡Perfecto! Pues facémoslo como Dios manda y con un poco de prestancia, que una ye de aldea pero con clase, ¡caráu!
Ingredientes (pa 4 tazas bien servidas):
-
Lentejes que te sobraron d'ayer (1 o 2 cazuelines)
-
1 trozín de chorizu asturianu (del güenu, que si no, pa qué...)
-
1 cebolleta y un diente de ajo
-
1 patatina cocida (opcional, pero ye mano de santo pa dar textura)
-
1 chorrín de aceite d'oliva virxe extra
-
Un poco d'agua o caldo si ta mui espeso
-
Sal y pimienta negra al gustu
-
Aceite de fumu (si nun tienes, nun pasa nada, pero ye el toque modernu que ahora ponen en los restaurantes finos)
-
Pa decorar: hojinas de menta, albahaca o lo que tengas por ahí fresco
Preparación (facilina, de andar por casa):
-
Ponete el mandil que hoy vamos con algo finín, pero de recalentao. Pela y pica la cebolleta y el ajo, que vamos empezar por lo básico.
-
En una cazuelina con un poco d’aceite, sofríe la cebolleta y el ajo hasta que queden bien pochadinos. Añade el chorizu cortado en rodajas o taquinos y deja que suelte toda la gloria colorada.
-
Añade les lentejes y, si ves que tán mui mazacotes, echa un poco d’agua o caldo. Si teníes una patatina cocida, échala tamién que queda cremoso y da prestu.
-
Tritura con la batidora (con cuidadín que salpica, eh), hasta tener una crema suave. Pásalo por un colador si quieres dejarla como terciopelo.
-
Sirve en plato güapu, echa por riba unos taquinos de chorizu doradinos y unes gotes d’aceite de fumu. Remata con una hojina verde pa fardar un poco.
Conseyu de la güela Balbina:
“Esto ye lo que se llama dar una segunda vida a lo de siempre, cielín. Que aquí no se tira ni el cariño. Sirve esto con un pan de escanda calentín y ya puedes invitar hasta al alcalde, que nun va a notar que ye recalentao.”
¡Un abrazu gordu y hasta mañana, que sigo con esto del interné que ya me saluda la xente pola calle y todo!
― Abuela Balbina ????????????