Recetas de una abuela asturiana: Coneyu al ajillu con toque de vinagre de sidra (pa chuparse los deos y dar palmas cols güesos)

Recetas de una abuela asturiana: Coneyu al ajillu con toque de vinagre de sidra (pa chuparse los deos y dar palmas cols güesos)

¡Ay, cielinos! Hoy vos traigo una receta de les de mi güela Carmen, que la facía en l’alcuentre d’Aboño pa tola familia, y que siempre acababa col pitín d’un chupín de sidra y con les manos oliendo a gloria bendita. Hoy vamos facer coneyu al ajillu con toque de vinagre de sidra, que ye como decir: pa chuparse los deos y dar palmas cols güesos.

Porque non hay cosa más guapa que ver a la familia entornando los güeyos al primer bocáu, y diciéndote eso de: “¡Balbina, esto ta pa enmarcar!”

 

Una receta con sabor a monte, a xardinos con madreselva y a cocines con potes esmucíos.

Ingredientes:

  • 1 coneyu troceáu

  • 8-10 dientes d’ayuu con piel (con el traje de gala, vamos)

  • 2 fulletes de laurel

  • Un chorrín de vinagre de sidra (del bueno, del de casa)

  • Sal y pimienta negra recién esmucida

  • Aceite d’oliva virxe (un bon culín)

  • Un polvín de romeru (opcional, si queréis que huela a monte)

Pasu a pasu (pasín a pasín, como diz mi sobriñu Pablo)

  1. Lo primero ye un bon prepañe: Salpimentamos bien el coneyu, que quede con su toque de gracia. Frotámoslo con amor y paciencia, como si fuera una reliquia de la familia.

  2. En una tartera de les güapes (fonda y guapina, si ye de barro, mejor que mejor), echamos un bon chorrín d’aceite y doramos los dientes d’ayuu enteros, sin pelar, hasta que chisporroteen y empiecen a soltar ese olor que fae que venga tol pueblu a ver qué cocines.

  3. Añadimos los trozos de coneyu y los doramos hasta que cojan ese colorín tostáu que da gana de llambelo. Vamos dando vueltes con la cuchara de madera, sin prisas pero sin pausas.

  4. Metemos el laurel, que ye como la firma de la abuela. Y echamos el vinagre de sidra —nun te pases, con un chorrín vale—. Sube ese olor, cielu santu, que ya dan gana de comer con les manes.

  5. Tapamos y baxamos el fueu, que vaya faciendo chucu-chucu como una serenata. Deixámoslo una media horina, revolviendo de vez en cuando, hasta que el coneyu quede tiernu como el corazón d’una madre.

Conseyu de la abuela Balbina:

Si queréis sacar matrícula d’honor, servilo con unes patatines frites a lo pobre, y una ensalada de tomate del güertu con cebollina. Y nun vos olvidéis de tener un pan de los de verdad, pa untar. Que si no, ¡malgastáis la salsina!

¡Y agora vien la parte más guapa!

Sentáivos a la mesa con un culín de sidra y la xente que queréis. Nun fae falta más pa ser felices. Que esta receta os abrigue’l día y vos recuerde que lo sencillo ye lo que más se presta.

Hasta la próxima, cielinos. Que la Virgen de Covadonga vos guarde les cucharaes y vos sorría’l estómagu. La güela Balbina vos manda un besín... 

 

Dejar un comentario

captcha