la caza la ballena

la caza la ballena

La caza la ballena tuvo siempre gran tradición en nueces agues. Xunto colos marineros vascos y gallegos, cubríen tola costa cantábrica hasta el golfu de Vizcaya en busca d´estos animales.algamó so  apoxeu  pente los sieglos XIII yXIV, pero entovía hasta el XVIII se siguió pescando en algunes zones. En Marzu de 1232 constatase la primer cita documental de la caza d´esti mamíferuen Asturies Nel puertu d´ Entrelusa (Carreñu)al abrigu del islote d´Entrellusa, nel términu de la actual ciudá residencial de perlora.

Los marinos astures cazaben la ballena franca, que venía en el  inviernu escapando d´ agues mas fríes a criar a nuestres costes.

El ritu la caza entama dende una atalaya, en un puntu altu , un cabo per exemplu,pa otear les ballenes.

Dende ellí con señales de fumu o banderes, avisabase a los pescaores , del avistamientu.

Estos salíen en chalupes, seis u ocho en cada barcu, armaos con arpones ,dardos, lanzes, sangraeres  y cuerdes.

La caza llera peligrosa pero el beneficiu bonu. Del animal aprobechabase  too:

Les barbes utilizabense  na corsetería, el saín, que derretíase en fornos en el puertu, usabense como aceite de arder.Les vertebres y huesos servíen pa facer muebles.

Esti oficiu trajo bonos  pecuneos a la corona de castilla , la ilesia y el ayuntamiento.

Los balleneros de Lluanco,por orden real, teníen que entregar el bandullu  la ballena a la cofradía de Nuestra señora del Rosairo.

La renta anual que satisfacía a la corona nomabase “sobre ballenación turnada”, topónimu que lleven alguna zona y playa asturiana.

Entovía guei pueden topase restos de ballenes  enterraes na arena en playes de la nuesa rexión  como el casu de Lluanco o el muelle de xixón.

Dejar un comentario

captcha