Tocónos El Gordo con España…


Nos últimos díes vien siendo oxetu de polémica la nueva campaña publicitaria de la llotería navidiega. Esta emplega la melodía del himnu oficial d’Asturies con una lletra remocicada, fechu que ta percibiéndose dende dellos seutores como una falta de respetu pa la propia Asturies, y xenerando’l correspondiente xaréu a nivel mediáticu.

Al mio entender ye perfeutamente comprensible que puea ofender, y de fechu ye evidente que, independientemente de que preste más o menos como himnu oficial d’Asturies, el so grau d’identificación popular ye mui altu, y nun ye mui afortunao emplegalu d’esa forma pa fines puramente comerciales.

Sicasí, paezme muncho más importante y necesario marcar una llende ente les dos postures dende les que podemos tratar el tema: quedanos estrictamente nel fechu y nuna indignación estéril que nun lleva a cuestionase’l porqué d’estes coses, o aprovechalo pa poner n’evidencia una vegada más la propia naturaleza del Estáu español, y del tratu d’esti pa con cualquier seña d’identidá de les naciones que lu componen, usando lo superficial pa dir al raigañu.

Dicho d’otra manera: si nos quedamos namái na ofensa al símbolu y lo tratamos dende una óptica idealista (rexonalista o nacionalista), va servir principalmente pa reforzar los estereotipos básicos que tien incluso la propia población asturiana de sigo mesma, onde xueguen un papel fundamental construcciones ideolóxiques como’l cuadonguismu y, a fin de cuentes, el discursu españolista col que nos bombardeen dende tolos aparatos del poder, bien seya’l sistema educativu, medios de comunicación, etc.

Nesi sen, como yá comentaba enantes, ye imprescindible qu’esti tipu de socesos nos sirvan pa dir faciendo ver que nun son fechos aisllaos nin casualidaes, sinon namái la punta l’iceberg de lo que ye’l propiu Estáu español: una ferramienta de la oligarquía que nun s’entiende ensin la opresión nacional de los pueblos que lu componen.  Y eso de la “opresión” nun ye un estereotipu nin un discursu prefabricáu, sinon que ye una realidá visible materialmente:  dende’l puntu de vista cultural, rescampla cómo se folcloriza, ridiculiza, y se-y intenta dar un aspeutu de “paletada entrañable” a espresiones culturales propies de cada pueblu.

Nel casu asturianu, poco voi descubrir sobre la situación de les llingües propies y el discursu oficial desgradante esistente sobre elles, como tampoco voi descubrir muncho sobre la xestión cultural na mayoría conceyos, l’espoxigue de Feries d’Abril sovencionaes, o una TPA onde’l provincianismu más acomplexáu ye la seña avezada.

Nel tarrén políticu y económicu, tamién ta bien a la vista la situación d’una autonomía asturiana completamente sucursalista y ensin malapenes capacidá d’autogobiernu, nun teniendo posibilidá nin siquier pa disolver la nuesa cámara llexislativa ensin el preste del gobiernu central, nin pa marcar les polítiques enerxétiques nun país sobreproductor, nin pa dicir non a un sistema educativu aculturador y mercantilizador impuestu, nin pa oponese a lo fecho con unos seutores productivos desmantelaos, o bien amenorgaos a la mínima espresión como preciu por tar nesi paraísu pa les clases dominantes que ye la Xunión Europea,  condergando con ello a la mocedá a la emigración forciada.

Son dalgunes pincelaes coles que yá rescampla qu’argumentos hai de sobra, y que podemos indignanos más o menos colo que se faiga con un himnu o con una bandera, pero ensin perder de vista que nun dexa de ser un símbolu de toes eses espresiones tan graves d’opresión en tolos tarrenes, qu’a fin de cuentes son l’orixe d’estes otres más superficiales y simbóliques.  

Ye imprescindible que mos faigamos respetar como pueblu, sí, y pa ello lo primero ye actuar como tal, facenos valer como suxetu políticu, recuperar la nuesa soberanía, política y tamién económica. En definitiva: frayar dafechu les cadenes en forma d’estructures que mos impón el capitalismu, tanto con un “Principado” humildante y sucursalista, como con un Estáu español qu’acaldía pon más n’evidencia la so función esclusivamente útil pal capital, una Xunión Europea contraria dafechu a una Europa de los pueblos y, poro, de les clases populares, una OTAN invasora y saqueadora, etc.

 

[CAST]

Nos tocó El Gordo con España…

En los últimos días viene siendo objeto de polémica la nueva campaña publicitaria de la lotería navideña. Esta emplea la melodía del himno oficial de Asturias con una letra modificada, hecho que está percibiéndose desde algunos sectores como una falta de respeto para la propia Asturias, y generando el correspondiente revuelo a nivel mediático.

A mi entender es perfectamente comprensible que pueda ofender, y de hecho es evidente que, independientemente de que guste más o menos como himno oficial de Asturias, su grado de identificación popular es muy alto, y noes muy afortunado emplearlo de esa forma para fines puramente comerciales.

Sin embargo, me parece mucho más importante y necesario marcar una frontera entre las dos posturas desde las que podemos tratar la cuestión: quedarnos estrictamente en el hecho y en una indignación estéril que no lleva a cuestionarse el porqué de estas cosas, o aprovechar para poner en evidencia una vez más la propia naturaleza del Estado español, y del trato de este con cualquier seña de identidad de las naciones que le componen, usando lo superficial para ir a la raíz.

Dicho de otro modo,: si nos quedamos solamente en la ofensa al símbolo y lo tratamos desde una óptica idealista (regionalista o nacionalista), va servir principalmente para reforzar estereotipos básicos que tiene incluso la propia población asturiana de sí misma, donde juegan un papel fundamental construcciones ideológicas como el covadonguismo y, a fin de cuentas, el discurso españolista con el que nos bombardean desde todos los aparatos del poder, bien sea el sistema educativo, medios de comunicación, etc.

En ese sentido, como ya comentaba anteriormente, es imprescindible que este tipo de sucesos nos sirvan para ir haciendo ver que no son hechos aislados ni casualidades, sino sencillamente la punta del iceberg de lo que es el propio Estado español: una herramienta de la oligarquía que no  se entiende sin la opresión nacional de los pueblos que lo componen.  Y eso de la “opresión” no es un estereotipo ni un discurso prefabricado, sino que es una realidad visible materialmente:  desde el punto de vista cultural, destaca cómo se folcloriza, ridiculiza, y se le intenta dar un aspecto de “paletada entrañable” a expresiones culturales propias de cada pueblo.

En el caso asturiano, poco descubriré sobre la situación de las lenguas propias y el discurso oficial desgradante existente sobre ellas, como tampoco descubriré mucho sobre la gestión cultural en la mayoría de concejos, el desarrollo de Ferias de Abril subvencionadas, o una TPA donde el provincianismo más acomplejado es la seña usual.

En el terreno político y económico, también está bien a la vista la situación de una autonomía asturiana completamente sucursalista y sin apenas capacidad de autogobierno, no teniendo posibilidad ni siquiera para disolver nuestra cámara legislativa sin la complacencia del gobierno central, ni para marcar políticas energéticas en un país sobreproductor, ni para decir no a un sistema educativo aculturador y mercantilizador impuesto, ni para oponerse a lo hecho con unos sectores productivos desmantelados, o bien reducidos  a la mínima  expresión como precio por estar en ese paraíso para las clases dominantes que es la Unión Europea,  condenando con ello a la juventud a la emigración forciada.

Son algunas pinceladas con las que ya reluce que argumentos hay de sobra, y que podemos indignarnos más o menos con lo que se haga con un himno o con una bandera, pero sin perder de vista que no deja de ser un símbolo de todas esas expresiones tan graves de opresión en todos los terrenos, que a fin de cuentas son el origen de estas otras más superficiales y simbólicas. 

Es imprescindible que nos hagamos respetar como pueblo, sí, y para ello lo primero es actuar como tal, hacernos valer como sujeto político, recuperar nuestra soberanía, política y también económica. En definitiva: romper completamente las cadenas en forma de estructuras que nos impone el capitalismo, tanto con un “Principado” humillante y sucursalista, como con un Estado español que cada día pone más en evidencia su función esclusivamente útil para el capital, una Unión Europea hostil completamente a una Europa de los pueblos y, por tanto, de las clases populares, una OTAN invasora y saqueadora, etc.

 

 

 

 



Dejar un comentario

captcha