Noreña pidirá la Oficialidá del Asturianu

Noreña pidirá la Oficialidá del Asturianu

El Plenu Municipal va aprobar un alcuerdu a favor de la oficialidá del Asturianu y pidiendo que se reforme l’Estatutu d’Autonomía pa incluyila.

 

Noreña axúntase a la serie de conceyos asturianos que tan declarándose favoratibles a la oficialidá del asturianu y nel prósimu plenu aprobaráse un alcuerdu propuestu polos grupos municipales de Independientes por Noreña, Conceyu Abiertu por Noreña, Izquierda Xunida y Foro Asturias nesti sen.

Xixón, Uviéu y Avilés Los tres conceyos más poblaos d’Asturies y qu’axunten alredor del 70% de la población asturiana, tan acabante de aprobar un alcuerdu asemeyáu y de xuru que van ser munchos más los que, como Noreña, también lo faigan.

La so aprobación por una amplia mayoría ta asegurada al sumar los cuatro grupos municipales proponentes 9 de los 13 conceyales que componen el Plenu. Amás ye posible que la propuesta tenga un apoyu tovía más mayoritariu si’l PSOE, que cuenta con tres conceyales, tamién vota favorablemente en Noreña. Lo que sí paez improbable ye l’apoyu de la conceyal del PP.

Con too, la propuesta presentada va debatise nes Comsisiones Informatives la semana qu’entra pa que depués, el xueves 30 de payares, el Plenu  Municipal pueda alcordar que ye'l momentu d'avanzar na oficialidá del asturianu, como elementu fundamental pa la so dignificación normativa y la so normalización social,  ya instar al Gobiernu d’Asturies y a los grupos parlamentarios de la Xunta Xeneral a entamar un procesu de reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies incluyendo nel mesmu la oficialidá de la llingua asturiana.

 

El Pleno Municipal aprobará un acuerdo a favor de la oficialidá del Asturianu y pidiendo que se reforme el Estatuto de Autonomía para incluirla.

 

Noreña se une a la serie de concejos asturianos que están declarándose favorables a la oficialidá del asturianu y en el próximo pleno se aprobará un acuerdo propuesto por los grupos municipales de Independientes por Noreña, Conceyu Abiertu por Noreña, Izquierda Xunida y Foro Asturias en este sentido.

Gijón/Xixón, Oviedo/Uviéu y Avilés los tres concejos más poblados de Asturies y que juntan alrededor del 70% de la población asturiana, acaban de aprobar un acuerdo parecido y seguro que serán munchos más los que, como Noreña, también lo hagan.

Su aprobación por una amplia mayoría está asegurada al sumar los cuatro grupos municipales proponentes 9 de los 13 concejales que componen el Pleno. Además es posible que la propuesta tenga un apoyo todavía más mayoritario si el PSOE, que cuenta con tres concejales, también vota favorablemente en Noreña. Lo que sí parece improbable es el apoyu de la concejal del PP.

Con todo, la propuesta presentada se debatirá en las Comsisiones Informativas la semana que viene  para que después, el jueves 30 de noviembre, el Pleno  Municipal pueda acordar que es el momento de avanzar en la oficialidá del asturianu, como elemento fundamental para su dignificación normativa y su normalización social,  e instar al Gobierno de Asturies y a los grupos parlamentarios de la Junta General a emepzar un proceso de reforma del Estatuto de Autonomía de Asturies incluyendo en el mismo la oficialidá de la llingua asturiana.

 

Dejar un comentario

captcha