10 gaiteros pa 10 momentos de la música asturiana moderna

10 gaiteros pa 10 momentos de la música asturiana moderna

La hestoria de la música asturiana de los ultimos cien años nun podría contase ensin la presencia de la gaita, como gran instrumentu acompañante solista, acompañante de la canción asturiana y, nos últimos tiempos, presencia viva nel rock, folk, música clasica y demás movimientos musicales modernos.

Asina, podríamos facer un repasu a los 50 últimos años de la música asturiana dende’l puntu de vista de la gaita, centrándose na presencia d’una serie de gaiteros que nos valen pa definir dafechamente esos momentos musicales.

 

Estos son, pues, 10 gaiteros pa 10 momentos de la música asturiana moderna:

01 José Remis Ovalle: principalmente pel so interés como solista, pero tamién por ser l’acompañante nes décades de los sesenta y primeros de los setenta de Diamantina Rodríguez y de La Pastorina.

02  Manolo Quirós: qu’averó la gaita asturiana a los soníos de la modernidá pop y qu’acompañó al grupu Nuberu, el más relevante del periodu de la Transición n’Asturies.

03 Xuacu Amieva: el primeru qu’esparde’l nuevu soníu d’una gaita afinada de Berto Velasco y que marca la so presencia en formaciones folk como Ubiña, arriendes del so propiu trabayu personal.

04  Berto Varillas: fíu del luthier Berto Velasco, qu’estrena la gaita cromática cola Orquesta Sinfónica del Principáu d’Asturies y qu’encabeza formaciones como Asturiana Mining Compay o bandines como Ástura.

05 José Ángel Hevia: que consiguió llevar la gaita asturiana electrónica, de propia creación, a les llistes d’éxitos españoles y de bien d’otros países, depués de dexar la so improta nes formaciones de bandes de gaites.

06 Flavio R. Benito: por una llarga trayectoria enllena d’actividá qu’arranca dende bien mozu, con presencia nel folk en grupos como Llan de Cubel, nel aprendizaxe de la gaita y nes bandes de gaites.

07 Diego Pangua: fíu d’ún de los grandes gaiteros de la xeneración del boom de la gaita y que sentimos detrás de formaciones folk d’éxitu como Felpeyu, ente bien d’otros trabayos personales.

08 José Manuel Tejedor: gaiteru d’enorme calidá, qu’integra xunto al so hermanu Javier, tamién excelente gaiteru, la formación folk Tejedor, otra de les referencies del panorama asturianu.

09 Santi Caleya: fíu del magníficu cantador de tonada ayerana Jaime Caleya y experimentador de la gaita al traviés de formaciones como la Bandina y formaciones de bandes de gaites.

10 Y dexo esti númberu décimu pa que rellenéis, al vuestru propiu gustu, con dalgún de los gaiteros mozos que yá bien despuntando y que de xuru va dexar amuesa d’esdti momentu presente. Xente como Llorián García, Pablo Carrera, Andrea Joglar, Álvaro Álvarez, Jesús Fernández, Rubén Alba… y tantos otros nos que tais pensando nesti momentu y que dan idea del bon momentu nel que sigue tando la gaita asturiana.

 

13 comentarios

  • # David Varela Responder

    19/11/2014 20:07

    Como se limita a 10, y ensin despreciar a esa mocedá de gran calidá y prósperu futuru, relleno la mió llista particular con Vicente Prado "El Pravianu"

  • # Tita Responder

    19/11/2014 20:34

    Alvaro Álvarez flamante premio MacCrimon.

  • # Tito Responder

    19/11/2014 20:51

    Tener un McCrimmon nun quier decir ná. Mirai por exemplu a un enormísimu gaiteru como ye Marco Antonio. Siguiendo el filu de David Varela, otru de esa escuela, a mi fáltame Inaki Santianes.

  • # Pablo Responder

    19/11/2014 21:12

    pa mí que falten Veriña, Pangua padre.......

  • # Kandanín Responder

    19/11/2014 21:51

    Lástima haber leido esto. Menuda pérdida de tiempo. Ye solo un artículo pa sembrar polémica y basado en gustos personales de González Arias. Totalmente carente de interés. ¿Con qué intención se escribe este artículo? Ese es otro misterio que descubriremos.

  • # Picu La Jorma Responder

    19/11/2014 22:09

    Clasificaciones odiosas por las diferentes epocas.Me paez descabellauencabezar con Remis,casi extemporaneu de los siguientes y en esi casu nun cosiderar ni a Rivas ni a LLanin con el cual tuva que practicar artimañas efublicas pa poder ganai el titulo de Gaiteru MMayor de aquellos años.

  • # Tiruriru Responder

    20/11/2014 00:48

    Mael nun tienes ni idea de na y vas de entendíu de to,lo unico q demuestres ser ye un babayu y un fartón.

  • # Piescu Responder

    20/11/2014 08:46

    Ye verdá que falten munches persones, así que yo nun pondría solamente 10 gaiteros porque ye imposible resumir la hestoria de la gaita en tan pocos puntos, pero puestos a dicir coses, los que tán tamién lo tienen bien merecíu.

  • # Piescu Responder

    20/11/2014 09:39

    Ye verdá que falten munches persones, así que yo nun pondría solamente 10 gaiteros porque ye imposible resumir la hestoria de la gaita en tan pocos puntos, pero puestos a dicir coses, los que tán tamién lo tienen bien merecíu.

  • # facundo Responder

    20/11/2014 14:42

    Falta el gaiteru Libardon; el primeru en grabar un discu en gaita asturiana. Del "monton" que hay puestos en el puesto 10, yo sacaría a Jesús Fernandez y lo pondría al menos en el puesto 9: a tener en cuenta que ye el únicu que consiguió cuatro trofeos Remis consecutivos, ademas de un Mc Crimmon.

  • # Gonzalo Llera Responder

    21/11/2014 00:11

    Totalmente de acuerdo en lo fuera de lugar de estos listados. Que no esté El Pravianu ya deslegitima al inventor. Y cortar a los 50 años para no hablar de Libardón, Margolles y tantos más. No entiendo de qué va esta historia y qué se busca al cortar el número de factores a medir o los periodos históricos. Huele a parcialidad y lo que se lee si es para presumir de enterado la cosa se queda en sabiondo como mucho. Lo mismo que no entiendo la publicidad que se hace de ello en Facebook por un programa de la televisión pública que pagamos todos.

  • # Trochomochu Responder

    21/11/2014 00:20

    Ahí hay gaiteros que aparte de tocar en algún grupu musica de moda nel momentu, nun aportaron absolutamente nada a la gaita asturiana, sobran las "all stars" de la gaita

  • # Injusto Responder

    25/11/2014 02:47

    Dexar fuera de la llista a Ivan González ye un atentau contra la evolución del instrumento.

Dejar un comentario

captcha