125 años del nacimientu de Charles Chaplin

125 años del nacimientu de Charles Chaplin

 

En marzu de 1978 pródúxose un secuestru nel llagu Leman: los captores pidíen 600 mil francos a cambio de devolver al rehén, que nun yera otru que’l cadabre de Charles Chaplin. Dos meses depués de la muerte d’él, el cuerpu del actor protagonizó una aventuda digna de dalguna de les sos películes. Pero tamién la vida de Chaplin, que cumple de que naciera 125 años, fue cualaquier cosa menos tranquila.

El so verdaderu nome, Charles Spencer Chaplin, suena elegante, pero nin siquiera’l so llugar de nación conozse dafecho. Na más grande parte de les biografíes dizse que vino al mundu en Londres, pero nin los servicios secretos llograron afayar una participa de nacimientu.

El pequeñu Charlie yera probe, la madre sufría una enfermedá psíquica y el padre yera alcohólicu. Pero tenía un pequeñu teatru y la so primer actuación fízola con namás cinco años.

D’aquella. Hollywood yera un llugar polvorosu de Los Ángeles nel que se facíen películes. O meyor dicho, curtiumetraxes d’unos pocos minutos, en bien de los qu’un grupu de policíes golpeaba tolo que se ponía per delantre, lo que dio nome a un xéneru, el “splastick”.

Tamién Chaplin apareció n’escenes, pero yá na so segunda película interpretó a un vagarientu de pantalones anchos, zapatos deformaos, bigote, bastón y bombín. Taba acabante ñacer Charlie Chaplin. Los sos honorarios yeren de 175 dólares a la selmana, pero aína se fizo cargu tamién de la dirección y en 1915 vio la lluz “The Tramp” (“Charlie, el vagabundo”), la so primer obra maestra, un éxitu que trespasó fronteres.

Con “Vida de perro” y más que nada con “El chico”, llogró emocionar a millones de persones hasta les llárimes. Y con “El circo”, “Luces de ciudad” y “Tiempos modernos”, tres películes consecutives que bien de críticos consideren inda grandes obres de la hestoria del cine.

Yeren películes mudes, nun tiempu nel que’l mundu desvivíase poles cintes falaes. Y cuando Chaplin dio pasu a la palabra, llogró una de les sátires más brillantes de la hestoria del séptimu arte: “El gran dictador”.

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