Éxito del plan piloto de uso del asturiano como lengua vehicular

Éxito del plan piloto de uso del asturiano como lengua vehicular

-   El 83,6% de las familias recomendaría la inclusión en el programa, según el estudio realizado sobre el curso pasado que hoy ha presentado la dirección general de Planificación Lingüística y Normalización

-   Un 41,59% de los estudiantes mejoraron los resultados obtenidos en la asignatura cursada en asturiano 

La evaluación del Plan Piloto Experimental de Promoción del Uso del Asturiano para el curso académico 2017/2018 confirma que el proyecto se desarrolló con total normalidad en los centros y que mereció una valoración muy positiva por parte de la comunidad educativa.

Así, el asturiano consiguió un grado de normalización muy alto tanto en resultados académicos como en la satisfacción de las familias, según se desprende del seguimiento de la implantación y de las encuestas realizadas a los participantes, cuyos resultados ha presentado hoy el director general de Planificación Lingüística y Normalización, Fernando Padilla.El plan piloto se desarrolló en seis centros de Educación Primaria que solicitaron su participación de forma voluntaria, previa autorización del Consejo Escolar, el claustro y cada una de las familias participantes.

Fueron los colegios públicos de Santiago Apóstol de Mieres; El Cotayo de Carbayín; El Bosquín de L’Entregu; el Bernardo Gurdiel de Grau; La Carriona-Miranda de Avilés, y el CEIP Xentiquina de Solvay-Lieres. En todos los casos se aplicó el uso del asturiano como lengua vehicular a alumnos de cuarto de Primaria en una de las sesiones semanales de un área elegida entre Ciencias Sociales, Ciencias Naturales, Educación Física o Educación Artística.En total, 105 estudiantes participaron en el proyecto, una cantidad equivalente al 3,41% del total del alumnado que cursó Lengua Asturiana y Literatura en cuarto de Primaria.

En lo relativo a los resultados académicos obtenidos en la materia no lingüística objeto del plan, se concluyó que el 41,59% de los estudiantes mejoraron los resultados y un 42,57% mantuvo sus calificaciones.Por otra parte, de las encuestas realizadas a las familias se desprende que un 89,1% estuvo satisfecho con el funcionamiento general del programa y el 83,6% recomendaría la participación en el mismo. Además, el 82,5% de las familias considera que el plan piloto ofrece más oportunidades de aprendizaje para los niños.Preguntados sobre si el uso del asturiano como lengua vehicular supuso un esfuerzo extra para superar la materia, el 68,2% de las familias afirmó que no.

Por último, 94,6% de las familias considera que la información facilitada fue adecuada.

El análisis constató, asimismo, que el objetivo de  promoción de la lengua asturiana se desarrolló en los centros participantes. De hecho, el 83,3% de los mismos tenía consignada la difusión y promoción del asturiano como uno de sus objetivos.

Atendiendo a las actividades complementarias y extraescolares, la lengua asturiana estuvo presente en el 83,3% de los casos y en el 16,7% restante se visualizó en algunas ocasiones.Por su parte, el profesorado participante valoró muy positivamente la experiencia y apuntó la necesidad de elaborar materiales didácticos adaptados para facilitar el desarrollo de su labor docente.

Este profesorado que impartió el plan y que además ejerció las funciones de coordinación tenía destino definitivo en el centro, contaba con la habilitación necesaria para impartir la lengua asturiana y también el área no lingüística seleccionada.Actualmente, el plan piloto cuenta con la participación de seis centros. Como novedad en este curso académico, se contempla la participación de alumnado de cuarto y quinto de primaria.   

 

 

El plan pilotu d'usu del asturianu como llingua vehicular algama un grau altu de satisfacción ente la comunidá educativa

-   El 83,6 % de les families recomendaría la inclusión nel programa, según l'estudiu realizáu sobre'l cursu pasáu que güei presentó la Dirección Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización

-   Un 41,59 % de los estudiantes ameyoraron los resultaos llograos na asignatura cursada n'asturianu 

 

La evaluación del Plan Pilotu Esperimental de Promoción del Usu del asturianu pal añu académicu 2017/2018, confirma que’l Plan llevóse alantre con tola normalidá nos centros y valórase perpositivamente pola comunidá educativa. Asina se deduz de los resultaos de la evaluación d’esti Plan, aseguró Fernando Padilla, director xeneral de Planificación Llingüística y Normalización na presentación d’un análisis de siguimientu de la so implantación que se llevó a cabu nos centros educativos y nel que s’encuestó a les families participantes.

El Plan Piloto aprobóse por resolución de 2 de xunu del 2017, aplicándose en 6 centros d’Educación Primaria, que solicitaron la so participación de forma voluntaria, previa autorización del Conseyu Escolar, el Claustru y caúna de les families participantes.Los centros educativos seleccionaos aplicaron el Plan n’alumnáu de 4.u de Primaria, escoyéndose una d’estes árees pa llevalu a cabu: Ciencies Sociales, Ciencies Naturales, Educación Física o Educación Artística. Nel área escoyida, promocionóse l’usu del asturianu nuna de les dos sesiones selmanales.

Los centros pioneros nesta esperiencia foron el CP Santiago Apóstol de Mieres, el CP El Cotayo de Carbayín, el C.P. El Bosquín de L’Entregu, el CP Bernardo Gurdiel de Grau, el CP La Carriona-Miranda d’Avilés y el CEIP Xentiquina de Solvay-Lieres.El númberu total d’estudiantes que participaron foi de 105, representando un 3,41 % del total del alumnáu que cursa Llingua Asturiana y Lliteratura en cuartu cursu de primaria.

El profesoráu qu’impartió’l Plan y qu’amás exerció les funciones de coordinación, foi profesoráu con destín definitivu nel centru, que cuntaba cola habilitación necesaria pa poder impartir Llingua Asturiana y tamién l’área non llingüística escoyida nel Plan.Otra manera, de les reuniones de siguimientu del Plan deduzse que l’asturianu consiguió un grau de normalización bien altu nos centros participantes: integróse con tola normalidá ente les families y alumnáu a la hora de llevar a cabu les actividaes de centru.

Del análisis de los oxetivos del propiu Plan, constatóse que la promoción de la llingua asturiana llevóse alantre en tolos centros educativos participantes: el 83,3 % de los centros teníen conseñada la difusión y promoción de la llingua asturiana como ún de los oxetivos del centru. En tou casu, los documentos institucionales de los centros educativos recoyeron per escrito’l tratamientu que se da a la llingua asturiana. El 100 % de los centros recoyeron les distintes orientaciones metodolóxiques nos documentos institucionales y tolos equipos directivos de caún de los centros participantes fixeron un siguimientu de la implantación del Plan.Atendiendo a les actividaes complementaries y estraescolares, la presencia de la llingua asturiana visualizóse en tou momentu na vida del centru nel 83,3 % de los casos y nel 16,7 % restante visualizóse delles veces.

Al respective de los resultaos académicos llograos na materia non llingüística oxetu del Plan, depués d’establecese una comparanza colos resultaos llograos pol alumnáu na mesma materia’l cursu anterior, concluyóse que’l 41,59 % de los estudiantes ameyoraron los resultaos llograos y un 42,57 % de los mesmos caltuvieron les calificaciones.

Amás, no referente al análisis de les encuestes realizaes a les families del alumnáu participante, los resultaos muestren qu’un 94,6 % de les families consideró adecuada la información facilitada pol centru nel momentu de la incorporación del so fíu/a al Plan.El 93,5 % de les families consideró que la información recibida del aprovechamientu académicu del so fíu/a foi adecuada.

Un 89,1 % de les families tuvo satisfechu col funcionamientu xeneral del Plan y el 83,6 % de les families recomendaría a otres la participación nel Plan.Tocante a la valoración poles families sobre si la participación del so fíu/a nel Plan-y supunxo un esfuerciu estra pa superar la materia, el 68,2 % de les families afirmó que non.

Y, como valoración xeneral, el 82,5 % de les families consideró que’l Plan Pilotu ufiertó más oportunidaes d’aprendimientu pal so fíu/a.En cuantes al profesoráu participante, consideró perpositivamente la esperiencia, apuntando la necesidá d’ellaboración de materiales didácticos adaptaos al asturianu y rellacionaos col área qu’impartieron nel Plan pa facilitar el desenvolvimientu del so llabor docente.Anguaño atópase en marcha’l Plan Pilotu Esperimental pal cursu 2018/2019 cola participación de 6 centros educativos.

Como novedá nesti cursu, contémplase la participación d’alumnáu de cuartu y quintu de primaria, pudiendo llevase a cabu la promoción del usu del asturianu n’árees non llingüístiques de dambos niveles. 

Dejar un comentario

captcha