Conceyu Abiertu por Noreña propón ayudes pal caltenimientu d’horros y paneres

Conceyu Abiertu por Noreña propón ayudes pal caltenimientu d’horros y paneres

Na moción presentada apunta tamién la necesidá de facer un siguimientu del so estáu y mirar pol cumplimientu del deber de caltenimientu de la propiedá.

 

Nel Conceyu de Noreña cuntamos con una bona amuesa d'horros y paneres que constitúin una parte del nuesu patrimoniu como elementos arquitectónicos tradicionales. En total contabilícense 37 horros y paneres según consta nel inventariu realizáu por Joaquín Noval pal Conceyu. Una bona parte d'ellos, pola so relevancia, atópense recoyíos nel Catálogu Urbanísticu con distintos niveles de protección.

Polo xeneral l'estáu de caltenimientu d'estos elementos del patrimoniu etnográficu ye regular y nos últimos tiempos tamos viendo que, por falta d'actuaciones de caltenimientu, tán degradándose distintos horros y paneres, dalgunos inclusive de los protexíos.

Sería'l casu, por exemplu, de la panera de Guerrillero Fombella nº 26 (protección parcial) o de la panera decorada de Les Cabañes (protección integral).

Amás, esisten otros elementos fuera del catálogu urbanísticu, bien por nun tener inda l'antigüedá necesaria pa la so inclusión o por non cuntar con otros elementos singulares pa faelo magar ello. Ensin escaecer que por tar en mui males condiciones, dalgunos escluyéronse, quedando “restos d'horru” o “restos  de panera”.

Con tou, pesie l’amenorgue na segunda metá del sieglu XX d'esti tipu de construcciones, cuntamos con un nada refalgable conxuntu que ye necesario caltener, con especial atención a aquellos elementos susceptibles yá de protección. Nesi oxetivu de que Noreña caltenga'l so patrimoniu etnográficu ye necesaria la implicación de l'alministración local, aídando y xixilando.

Ye por ello que, per un llau, consideramos que ye conveniente establecer unes llínies d'ayuda, al igual que fain otros conceyos, pa fomentar que se realicen trabayos de caltenimientu o reconstrucción. Y, per otru, también ye necesario facer un siguimientu del estáu d'horros y paneres pa, si ye necesario, riquir a la propiedá qu'atienda a la so deber de caltenimientu.

Con dambes actuaciones puede consiguise frenar la degradación continuo y esmolecedor que sufren dellos elementos, asina como prevenir estes situaciones. Polo espuesto dende Conceyu Abiertu por Noreña presentóse una moción proponiéndo-y al Plenu alcordar:

1. Estudiar fórmules para establecer una llínea d'ayudes para'l caltenimientu de horros y paneres, dotando de partíes en prósimos presupuestos pa faelo efectivu.

2. Realizar un siguimientu de los horros y paneres del conceyu, riquiendo a la propiedá que cumpla cola so deber de caltenimientu naquellos elementos que s'atopen en mala traza, con especial atención a aquellos con protección.

 

Conceyu Abiertu por Noreña propone crear ayudas para la conservación de hórreos y paneras.

 

En la moción presentada apunta también la necesidad de hacer un seguimiento de su estado y mirar por el cumplimiento del deber de conservación de la propiedad. En el Concejo de Noreña contamos con una buena muestra de hórreos y paneras que constituyen una parte de nuestro patrimonio como elementos arquitectónicos tradicionales. En total se contabilizan 37 horros y paneras según consta en el inventario realizado por Joaquín Noval para el Ayuntamiento. Una buena parte de ellos, por su relevancia, se encuentran recogidos en el Catálogo Urbanístico con distintos niveles de protección. En general el estado de conservación de estos elementos del patrimonio etnográfico es regular y en los últimos tiempos estamos viendo que, por falta de actuaciones de conservación, se están degradando distintos hórreos y paneras, algunos incluso de los protegidos. Sería el caso, por ejemplo, de la panera de Guerrillero Fombella nº 26 (protección parcial) o de la panera decorada de Les Cabañes (protección integral).

 

 

Además, existen otros elementos fuera del catálogo urbanístico, bien por no tener todavía la antigüedad suficiente para su inclusión o por no contar con otros elementos singulares para hacerlo pese a ello. Sin olvidar que por estar en muy mal estado, algunos se excluyeron, quedando “restos de hórreo” o  “restos de panera”. Con todo, pese a la merma que en la segunda mitad del siglo XX de este tipo de construcciones, contamos con un nada desdeñable conjunto que es necesario conservar, con especial atención a aquellos elementos susceptibles ya de protección. En ese objetivo de que Noreña conserve su patrimonio etnográfico es necesario la implicación de la administración local, ayudando y vigilando. Es por ello que, por un lado, consideramos que es conveniente establecer unas líneas de ayuda, al igual que hacen otros concejos, para fomentar que se realicen trabajos de mantenimiento, conservación o reconstrucción. Y, por otro, también es necesario realizar un seguimiento del estado de hórreos y paneras para, si es necesario, requerir a la propiedad que atienda a su deber de conservación Con ambas actuaciones se puede conseguir frenar la degradación continua y preocupante que sufren algunos elementos, así como prevenir estas situaciones. Por lo expuesto desde Conceyu Abiertu por Noreña se presentó una moción proponiéndole al Pleno acordar:

1.      Estudiar fórmulas para establecer una línea de ayudas para la conservación de horros y paneras, dotando de partidas en próximos presupuestos para hacerlo efectivo.

2.      Realizar un seguimiento de los horros y paneras del concejo, requiriendo a la propiedad que cumpla con su deber de conservación en aquellos elementos que se encuentren en mal estado, con especial atención a aquellos con protección  

Dejar un comentario

captcha