Rechazo al voto de senadores socialistas contra la Academia de la Llingua

Rechazo al voto de senadores socialistas contra la Academia de la Llingua

Lluís Miguel Orviz: «Pedimos a Barbón que llame al orden a Carcedo y a Areces por votar contra la ayuda a la Academia de la Llingua»

 

El responsable de Derechos Llingüísticos de Podemos Asturies señala que el apoyo al asturiano «hay que demostrarlo con hechos»   «El apoyo a la llingua asturiana hay que demostrarlo con hechos, no con palabras», asegura Lluís Miguel Orviz. El responsable de Derechos Llingüísticos de Podemos Asturies considera «un suceso político lamentable» que la senadora María Luis Carcedo y el senador Vicente Álvarez Areces hayan votado en contra de conceder una ayuda económica a la Academia de la Llingua Asturiana, por lo que «pedimos a Adrián Barbón que les llame al orden». Señala que, «una vez más, los representantes en el Senado del PP, PSOE y Foro han votado en contra de los intereses de Asturies. Siempre hemos reivindicado que el Senado ha de ser una cámara de representación territorial y no un cementerio de elefantes, como hemos comprobado que es esta semana, cuando unos representantes en su fin de ciclo político han antepuesto sus intereses particulares a los intereses de las asturianas y los asturianos». Y añade que «si bien de los representantes de Foro y del PP nada cabía esperar, nos preocupa y entristece profundamente el voto de Carcedo y de Areces en contra de una ayuda económica que, por cierto, reciben las academias de las lenguas del resto de España». Con su voto, afirma Lluís Miguel Orviz, «se posicionan en contra de la línea favorable al asturiano que mantiene el equipo que encabeza Adrián Barbón».  

 

( Rede pola Oficialidá de la Contorna d'Avilés)

 

¿100.000 EUROS?. NON, GRACIES. SERÁ POR PERRES

 

 La totalidá de los y les senadores por Asturies, pertenecientes a PSOE, PP y Foro, acaben de votar a la escontra de dedicar una partida de 100.000 euros de los Presupuestos Xenerales del Estáu a l’Academia de la Llingua Asturiana, propuesta polos senadores de Compromís col finxu d’equiparar l’asturianu al restu les llingües cooficiales del Estáu español. Non, nun se trataba d’escoyer ente apurrir esos 100.000 euros a l’Academia de la Llingua Asturiana o a otru proyeutu d’inversión n’Asturies. Non. Tratábase d’aceutar esta dotación a l’Academia o permitir qu’esos 100.000 euros fueren a parar lloñe d’Asturies. 

Y sí. La representación asturiana nel Senáu, PSOE, PP y Foro, prefirió dexar qu’esos 100.000 euros volaren fuera d’Asturies, que dotar a l’Academia de la Llingua Asturiana d’un presupuestu que-y permitiere llevar alantre’l so llabor d’una manera mínimamente eficaz y razonable. PSOE, PP y Foro cenciellamente dixeron: gracies señoríes, pero negámonos a qu’Asturies reciba 100.000 euros. La so intelixencia nun da pa más. Otra cosa sedríe esbardiar miles de millones d’euros en sobrecostes y obres inútiles de superpuertos, metrotrenes, variantes de payares, gasoductos, regasificadores, zones Zalia, palacios de congresos, etc., qu’eso sí que son inversiones razonables pa los nuesos y nueses senadores. 

Ye conocía la postura contraria a la oficialidá del PP y de Foro. El PP nun pierde oportunidá d’asoleyala caldía. Y, mesmamente, el voceru de Foro sopelexó hai poco la oposición del so partíu a la oficialidá del asturianu’l día enantes de la cabera manifestación del Día de les Lletres Asturianes. 

Asina mesmo, l’actitú del PSOE asturianu nel Senáu résta-y cualesquier credibilidá al secretariu xeneral de la FSA, Adrián Barbón, cuando asegura caltener el control del so partíu a la hora de dar vía llibre a la oficialidá na viniente llexislatura. A xuiciu de la Rede pola Oficialidá de la Contorna d’Avilés, too ello dexa bien a les clares la necesidá de siguir organizando y faciendo espoxigar el movimientu social pola oficialidá, de manera que los derechos de los y les falantes d’asturianu y gallego-asturianu nun dependan de les estratexes eleutorales o les divisiones internes de los partíos políticos

 

 CAST:

 

  ¿100.000 EUROS?. NO, GRACIAS. SERÁ POR DINERO 

 

La totalidad de los y las senadoras por Asturies, pertenecientes a PSOE, PP y Foro, acaban de votar contra una partida de 100.000 euros de los Presupuestos Generales del Estado destinada a la Academia de la Llingua Asturiana, que fue propuesta por los senadores de Compromís con el fin de equiparar el asturiano al resto las lenguas cooficiales del Estado español. 

No, no se trataba de escoger entre aportar esos 100.000 euros a la Academia de la Llingua Asturiana o a otro proyecto de inversión en Asturies. No. Se trataba de aceptar esta dotación a la Academia o permitir que esos 100.000 euros fueran a parar lejos de Asturies. 

Y sí. La representación asturiana en el Senado, PSOE, PP y Foro, ha preferido dejar que esos 100.000 euros volaran fuera de Asturias que dotar a la Academia de la Llingua Asturiana de un presupuesto que le permitiera llevar adelante su labor de una forma mínimamente eficaz y razonable. PSOE, PP y Foro sencillamente han dicho: gracias señorías, pero nos negamos a que Asturies reciba 100.000 euros. Su inteligencia no da para más.

Otra cosa sería derrochar miles de millones de euros en sobrecostes y obras inútiles de superpuertos, metrotrenes, variantes de Payares, gasoductos, regasificadores, zonas Zalia, palacios de congresos, etc., que eso sí que son inversiones razonables para nuestros senadores y senadoras. Es conocida la postura contraria a la oficialidad del PP y de Foro. El PP no pierde oportunidad de hacerla pública cada día. Y, mismamente, el portavoz de Foro anunció hace poco tiempo la oposición de su partido a la oficialidad del asturiano el día anterior a la última manifestación del Día de las Lletres Asturianes. 

Así mismo, la actitud del PSOE asturiano en el Senado resta cualquier credibilidad al secretario general de la FSA, Adrián Barbón, cuando asegura mantener el control de su partido a la hora de dar vía libre a la oficialidad en la próxima legislatura. A juicio de la Rede pola Oficialidá de la Contorna d’Avilés, todo ello deja muy clara la necesidad de seguir organizando y haciendo crecer el movimiento social por la oficialidad, de manera que los derechos de los y las hablantes de asturiano y gallego-asturiano no dependan de las estrategias electorales o las divisiones internas de los partidos políticos.  

Dejar un comentario

captcha