Asturianos torturados por la policía franquista recurren en amparo al Constitucional

Asturianos torturados por la policía franquista recurren en amparo al Constitucional

Nun alcuentru cola prensa esta mañana, La Comuna d'Asturies, la entidá asturiana que forma parte de la CeAQUA (Coordinadora Estatal d'apoyu a la Querella Arxentina contra crímenes del franquismu), anunció la presentación d'un recursu d'amparu énte'l Tribunal Constitucional depués de que se desestimaren les querelles interpuestes n'Uviéu por trés activistes antifranquistes torturaos pola policía nes últimes décades del franquismu. Na rueda de prensa, amás del abogáu Alberto Suárez Martínez, tuvieron presentes dos de los querellantes, Faustino Sánchez García y Vicente Gutiérrez Solís (el terceru, Gerardo Iglesias, nun pudo asistir por motivos de salú).

Les trés persones denuncien crímenes de tortures cometíes pol policía Pascual Honrado de la Fuente y enmárquenlo nun contestu de crímenes contra la humanidá. Les querelles formen parte d'una campaña de presentación de querellas criminales nos tribunales españoles que traten de revertir una situación d'impunidá en rellación cola investigación y enxuiciamientu d'esos crímenes, situación d'impunidá incompatible con un estáu democráticu y de derechu. Hasta agora presentáronse doce querelles: amás de les trés d'Uviéu, presentáronse nueve en Madrid.

Dende la CEAQUA tán impulsándose acciones penales nos tribunales españoles en combinación directa cola causa penal que se tramita
n'Arxentina, siendo esta última la única que, na actualidá, investiga los crímenes mentaos. Anque somos sabedores de les dificultaes que supón, el Tribunal Constitucional, como máximu garante de los derechos fundamentales qu'asisten a la ciudadanía, tendría que se pronunciar favorablemente tocante a les demandes d'amparu, en consonancia colos pronunciamientos que se fixeron al respective dende delles instancies internacionales y mui especialmente dende'l Conseyu de Derechos Humanos de les Naciones Uníes que, nun se tien qu'escaecer, censuraron gravemente la política d'impunidá caltenida pol Estáu español y la posición adoptada polos nuestros tribunales.

En cualquier casu y esperando que nun seya menester, pal supuestu de que'l Tribunal Constitucional se pronunciare desfavorablemente, anunciamos que vamos interponer reclamaciones énte los organismos de les instancies internacionales que correspuendan (Comité de Derechos Humanos de les Naciones Uníes, Comité contra la Tortura, Tribunal Européu de Derechos Humanos, etc.).

Amás, vamos siguir impulsando la tramitación de la Querella Arxentina y interponiendo más querelles nos tribunales del Estáu
español hasta acabar cola situación d'impunidá caltenida y que se reconoza de forma efectiva a les víctimes de graves violaciones de derechos humanos el derechu que tienen a la verdá, xusticia, reparación y garantíes de non repetición.


Pie de foto: Un momentu de la rueda de prensa. D'esquierda a derecha: Faustino Sánchez, querellante; Alberto Suárez, abogáu; Vicente Gutiérrez, querellante, y Delfina Flórez, de La Comuna d'Asturies.


[castellano]


Tres asturianos torturados por la policía franquista presentan recursos de amparo al Constitucional

En un encuentro con la prensa esta mañana, La Comuna d'Asturies, la entidad asturiana que forma parte de la CeAQUA (Coordinadora Estatal de apoyo a la Querella Argentina contra crímenes del franquismo), ha anunciado la presentación de un recurso de amparo ante el Tribunal Constitucional tras desestimarse las querellas interpuestas en Uviéu por tres activistas antifranquistas torturados por la policía en las últimas décadas del franquismo. En la rueda de prensa, además del abogado Alberto Suárez Martínez, estuvieron presentes dos de los querellantes, Faustino Sánchez García y Vicente Gutiérrez Solís (el tercero, Gerardo Iglesias, no pudo asistir por motivos de salud).

Las tres personas denuncian crímenes de torturas cometidas por el policía Pascual Honrado de la Fuente y lo enmarcan en un contexto de crímenes contra la humanidad. Las querellas forman parte de una campaña de presentación de querellas criminales en los tribunales españoles que tratan de revertir una situación de impunidad en relación con la investigación y enjuiciamiento de esos crímenes, situación de impunidad incompatible con un estado democrático y de derecho. Hasta ahora se presentaron doce querellas: además de las tres de Uviéu, se presentaron nueve en Madrid.

Desde la CEAQUA se están impulsando acciones penales en los tribunales españoles en combinación directa con la causa penal que se tramita en Argentina, siendo esta última la única que, en la actualidad, investiga los citados crímenes. Aunque somos conscientes de las dificultades que supone, el Tribunal Constitucional, como máximo garante de los derechos fundamentales que asisten a la ciudadanía, debería pronunciarse favorablemente en relación a las demandas de amparo, en consonancia con los pronunciamientos que se hicieron al respecto desde diferentes instancias internacionales y muy especialmente desde el Consejo de Derechos Humanos de las Naciones Unidas que, no se olvide, censuraron gravemente la política de impunidad mantenida por el Estado español y la posición adoptada por nuestros tribunales.

En cualquier caso y esperando que no sea necesario, para el supuesto de que el Tribunal Constitucional se pronunciara desfavorablemente, anunciamos que interpondremos reclamaciones ante los organismos de las instancias internacionales que correspondan (Comité de Derechos Humanos de las Naciones Unidas, Comité contra la Tortura, Tribunal Europeo de Derechos Humanos, etc.).

Además, seguiremos impulsando la tramitación de la Querella Argentina e interponiendo más querellas en los tribunales del Estado
español hasta acabar con la situación de impunidad mantenida y que se reconozca de forma efectiva a las víctimas de graves violaciones de derechos humanos el derecho que les asiste a la verdad, justicia, reparación y garantías de no repetición.

Pie de foto: Un momento de la rueda de prensa. De izquierda a derecha: Faustino Sánchez, querellante; Alberto Suárez, abogado; Vicente Gutiérrez, querellante, y Delfina Flórez, de La Comuna d'Asturies.

Dejar un comentario

captcha